יום ראשון, 29 במרץ 2009

מחשב ככלי עזר בהוראה

אני מורה למדעי המחשב בחטיבה עליונה. לאחר התלבטות ארוכה לגבי הנושא של הבלוג, החלטתי לכתוב על המחשב ככלי עזר למורה בכיתה. כיום, המחשב משמש בעיקר להצגת נושא ותרגולו, כאשר תפקידו של המורה להסביר לתלמידים איך להשתמש בתוכנה. בקורס "טכנולוגיות למידה" למדתי על סביבות למידה שונות, כאשר השאיפה היא ליצור סביבת למידה קונסטרוקטיביסטית בין-תחומית המאפשרת למידה יצירתית ומאתגרת בקבוצות לימוד קטנות. נשאלת השאלה: האם ניתן ליצור סביבה אופטימית זו במצב הנוכחי הקיים בבתי ספר? הרי הדבר דורש מאמץ לא קטן מצד המורים וההנהלה לבנות סביבה כזו.
אחת הסיבות שבחרתי ללמוד במגמת טכנולוגיות למידה, היא שברצוני ללרכוש כלים על-מנת לשנות מצב זה. ללמד מחשבים בחטיבת ביניים (כיתות ז-ט) ללא זיקה למקצוע אחר, לדעתי, לא יעיל בכלל. צריך לבנות יחידות לימוד המורכבות מנושאים שונים, המאפשרים לימוד אופטימלי בכיתה.

אני מקווה שאוכל לשנות את המצב, אפילו בקצת.

יהודית

3 תגובות:

  1. שלום יהודית

    בחרת נושא מצויין בהחלט יש צורך לבנות סביבת למידה קונסטרוקטיביסטית בין-תחומית באמצעות המחשב

    וקיים ספק אם המורים והנהלה יכולים לבנות סביבות כאלה במשאבים הקיימים

    וכמובן זה דורש הרבה תקציבים
    בהצלחה
    בסמה

    השבמחק
  2. בסמה, שלום!

    אני מסכימה איתך לגבי הקושי ביצירת סביבת למידה קונסטרוקטיביסטית.
    אבל, צריך להתחיל איפשהו - שיתוף פעולה בין-תחומי מוצלח בין מורים הנעזרים בטכנולוגיות המחשב בתהליכי הוראה יכול ליצור תקדים למורים אחרים, ואולי לשכנע את ההנהלה להשקיע בכך.

    יהודית

    השבמחק
  3. עוד מידע על
    לימודי מחשבים - חומרה ותוכנה

    השבמחק